Poznaj case study naszej współpracy z koncernem produkcyjnym, który chciał wyjść ze swoimi produktami bezpośrednio do konsumentów
Problem klienta
Nasz klient – Firma produkująca tekstylia do tej pory współpracowała jedynie z kontrahentami biznesowymi.
Trafiła do nas na początkowym etapie procesu wdrożenia platformy e-commerce dedykowanej konsumentom, ponieważ chciała rozwiać wątpliwości czy już na etapie projektowym powinna założyć określone rozwiązania technologiczne czy dostępowe wynikające z przepisów prawnych. Ponadto konieczne było wdrożenie pracowników dedykowanych do obsługi sklepu konsumenckiego – do procesu obsługi zwrotów i reklamacji.
Nasze rozwiązanie:
Współpracując z zespołem projektującym platformę, już na samym początku wdrożyliśmy niezbędne elementy dla legalnego, profesjonalnego i bezpiecznego procesu sprzedaży przez e-commerce. Jak?
- pomogliśmy wybrać dostawców oprogramowania i aplikacji pozwalających na najwyższy poziom zabezpieczeń danych osobowych klientów – w tym odpowiedniego managera zgód – marketingowych i plików cookies;
- opracowaliśmy ścieżkę sprzedaży z oznaczeniem etapów, na których powinny znajdować się odpowiednie checkbox’y do zbierania zgód i oświadczeń kupujących, a dzięki temu, że zostały uwzględnione na etapie projektowania graficznego – nie trzeba było później zastanawiać się „jak tu zmieścić jeszcze jeden checkbox?”
- opracowaliśmy i wdrożyliśmy:
- regulamin sprzedaży;
- politykę plików cookies i politykę prywatności;
- niezbędne warianty klauzuli informacyjnych;
- regulamin newslettera;
- procedurę rozpoznawania reklamacji;
- GPSR (ogólne bezpieczeństwo produktów);
- procedury zamieszczania opinii.
- przeprowadziliśmy szkolenie dla pracowników dedykowanych do obsługi sklepu internetowego.
Co klient zyskał na włączeniu nas do procesu wdrożenia?
Dzięki wspólnemu zaangażowaniu w projekt, zespół Klienta ma doskonałą świadomość, co zawiera regulamin sprzedaży, polityka prywatności, czy dlaczego taka a nie inna zgoda jest konieczna.
Wplecenie niezbędnych elementów formalnych w projekt graficzny strony, świadomość przepisów prawnych dotyczących praw konsumentów, ochrony danych osobowych i świadczenia usług drogą elektroniczną – a dzięki temu, w razie zmiany w prawie czy w organizacji samej firmy – Klient będzie w stanie sprawnie i szybko samodzielnie dokonać aktualizacji dokumentów bez kosztownego audytu czy niekompletnych zmian.
Klient jest postrzegany jako profesjonalny gracz – informacje na stronie są precyzyjne i przejrzyste, co przekłada się na większe zaufanie i chęć dokonania zakupów na stronie. Ile razy Ty zrezygnowałeś, zrezygnowałaś z zakupu bo nie mogłeś znaleźć na stronie kontaktu do sprzedawcy, czasu wysyłki czy brak było możliwości szybkich płatności?
Przeszkolony zespół bez obaw podejdzie do wyzwań związanych z obsługą klienta – dlaczego? Bo wie, jak reagować i jak prowadzić komunikację przy zwrotach a jak przy reklamacjach, by realnie zmniejszyć ich ilość.