fbpx

Kiedy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady produktu?

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady produktu, jeśli w chwili zawarcia umowy konsument o tej wadzie wiedział. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy konsumentowi oferowany jest produkt w obniżonej cenie, z uwagi na posiadane usterki, np. zarysowania, drobne uszkodzenia.

 

W takiej sytuacji konsument nie może skutecznie zgłosić reklamacji, gdyż o danych wadach produktu wiedział już w chwili zawarcia umowy.

 

Sprzedaż uszkodzonego produktu nie powoduje jednak automatycznego pozbawienia konsumenta prawa do reklamacji. Jeśli na jaw wyjdą inne wady lub sprzedawca nie poinformował konsumenta o wszystkich usterkach – konsument będzie mógł skorzystać z przysługującej mu rękojmi i żądać wymiany rzeczy lub obniżenia ceny.

Autor /

marek@wlochklis.pl

Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, gdzie obecnie przygotowuje dysertację doktorską z zakresu prawa cywilnego. Radca prawny od 2015r. Skutecznie doradza Klientom w zakresie dochodzenia roszczeń odszkodowawczych zarówno na etapie przedsądowym jak i sądowym. Prowadzi interwencje przed Rzecznikiem Ubezpieczonych oraz Komisją Nadzoru Finansowego.

Holler Box